Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

      

 
Társalgó

Chat szabályzat | Használj avatárt

 
N. Aptár
2024. március 4.

Crash Team Rumble végső tartalmi frissítés

A Crash Team Rumble utolsó tartalmi frissítése, egy ingyenes 500 szintű Battlepass formájában minden tulajdonosnak.

 
 
Szavazás
A Crash Team Rumble-lel kapcsolatban.
Mi a benyomásod Crash Team Rumble-ről?

Kedvencem, imádom!
Tetszik, de azért akad jobb Crash rész is.
Semleges vagyok.
Nem tetszik.
Nem játszottam vele
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
 
Hírek

The Art of Naughty Dog - 2. képcsokor

2014.10.08. 19:00, Crash-b [Dorci]

Itt is van a megígért The Art of Naughty Dog esemény pillanatainak második képes fejezete! Ezúttal a falra ragasztott karaktermatricákat, felakasztott képeket, tervrajzokat, egyéb figurákat tekinthetitek meg. (megjegyzés a 2. képhez: emlékeztek még a Naughty Dog régi logójára, a Crash 1-ből? :D)

The Art of Naughty Dog

2014.10.06. 20:40, Crash-b [Dorci]

Szeptember végefelé megrendezésre került a The Art of Naughty Dog nevezetű esemény, ahol a Naughty Dog játékairól mutatott be tervrajzokkal és egyéb alkotásokkal teli könyveket, karaktereik a falra voltak matricázva, illetve figurák-szobrok formájában voltak megtekinthetőek. Az egyik külföldi Crash rajongó elment a rendezvényre, és természetesen megörökített néhány dolgot az eseményről - az illető elmondása szerint óriási élményben volt része, maga Bob Rafei is jelen volt a rendezvényen, akivel elérhetőséget is cserélt és szót is váltott, szóval a közeljövőben talán némi interjút is hallhatunk majd tőle. Néhány hiba azért volt a tervrajzos könyvben, például a rajzok alá nem volt odaírva az alkotók neve, és egy rossz rajzra írták alá egyes hozzá nem értők (konkrétan a Zorro-Crashes képhez), hogy az a legelső Crashes rajz - mi persze tudjuk, hogy ez nem így van. Sok megvásárolható dolog is volt (ugyan Crash és Jak & Daxter nem szerepelt közöttük), például pólók, könyvek, egyéb tárgyak. Charles és Joe nem volt jelen a rendezvényen, de számos más készítő ott volt. Tekintsétek hát meg az elcsípett képeket, első körben a könyvből készült képeket hoztam el nektek, nemsokára közzéteszem a maradék képeket is:

A Naughty Dog Crash lehetséges újjáélesztéséről nyilatkozott

2014.07.26. 06:00, Crash-b [Dorci]

A Naughty Dog arról nyilatkozott, hogy lehetséges, hogy újjáélesztik Crash Bandicootot, mellette pedig még a Jak and Daxterről is ugyanezt közölték, az Uncharted-et pedig kiadhatják PS4-re is a jövőben. Arne Meyer szerint a Naughty Dog még mindig fel tudja venni a kapcsolatot az első 4 Crash rész készítőivel, szóval semmi sincs kizárva.
A szóban forgó, felkapott hírrel kapcsolatban belekukkantottam egy-két fórumba, nagyon sokan vannak akik úgy gondolják, hogy a Naughty Dog részéről ez csak egy "mézesmadzag" trükk, vagyis ezt csak azért játszották el, hogy a hír szárnyra kapjon, ők kerüljenek a középpontba, és valójában nem lesz a dologból semmi. Mások minden erejükkel hisznek a dologban.
Korábban mindenki azért imádkozott, hogy mennyire jó lenne, ha Crash újra a Naughty Dog kezei között lenne (gondolom emlékeztek páran erre az időszakra), viszont amikor elterjedt ez a hír, több fan is azt kommentálta, hogy már nem biztos, hogy olyan jó ötlet lenne az, hogy a Naughty Dog készítsen új Crash részt, ugyanis a cég teljesen megváltozott, elhíresült az Uncharted és a The Last of Us játékaikkal, és nem tudnának egy a cégükhöz méltó Crash játékot készíteni már, mint amilyen az első négy rész volt.
Személyes véleményem szerint: én nem tudom, mik ezek az újfajta hullámzások a rajongók körében, évek óta mindenki új Crash játékért könyörgött, azt pedig álomként képzelték el, hogy netán a Naughty Dog készítene új Crasht - most pedig tessék, jönnek a negatívumok. Bár a negatív kommentekben is van némi logika, azért lássuk be: még mindig jobb lenne, ha a Naughty Dog nyilatkozata teljesülne, minthogy az Activision üljön továbbra is tétlenül Crash címén.
Ha a Naughty Dog valóban komolyan gondolta ezt az ötletet, akkor már csak egyetlen akadályunk van: maga az Activision...
Itt megtekinthetitek a fentebb említett személy (Arne Meyer) nyilatkozatát Crash-el kapcsolatban, alatta pedig egy videót is láthattok a témához kapcsolódóan:

"It’s never off the table. It’s not too much time passing, but it’s the same issues we explored with the Jak game. Is it something that makes sense to us now. I mean we still have people that worked on the Crash games in the studio. We never forget our past and it’d be great for nostalgic reasons. It’d be the same reason as why there isn’t a Jak 4: I don’t know if it’s playing to our strengths right now."

Az Activision elutasította a Naughty Dog kérelmét

2014.07.15. 14:30, Crash-b [Dorci]

A Naughty Dog egy fanart design versenyt tart 30. születésnapja alkalmából, ahol is a rajongóknak lehetőségük lesz rajzolni az Unchartedről, a The Last of Us-ról és a Jak and Daxterről igencsak jó díjakért. Ahogyan azt észrevehettétek, egy nagyon fontos cím hiányzik a felsorolásból - a cím pedig természetesen Crash Bandicoot, akinek a Naughty Dog főként köszönheti népszerűségét még a PS1-es korszakból. Rengeteg rajongó kérdezgette kommentben a Play Station Blogon, hogy a híres karakter bele lesz-e rakva a versenybe, de Eric Monacelli válasza igencsak negatív, csalódást okozó volt:

"Sorry, no Crash... :( " - vagyis "Sajnálom, nem lesz Crash... :("

Egy rajongó megkérdezte, hogy nem tudnának-e engedélyt kérni az Activisiontól (akiről tudjuk, hogy Crasht birtokolják), de sajnos a következő válasz sem volt túl bíztató.

"We asked. It's not something we can offer for this."  - "Megkérdeztük, nem tudjuk meglépni."

Az Activision nem igazán beszél arról, hogy miért is hozták ezt a döntést, sőt próbálják az ügyet levegőnek tekinteni, néhány forrás úgy gondolja, hogy az Activision azért nem engedi Crasht a fanart versenybe betenni, mert félnek, hogy kevesebb eladásuk lesz az előző játékokból, vagy Crash veszít a népszerűségéből. Ha logikázunk egy másodpercre, rögtön rá is jövünk, hogy ez bizony nem igaz, ez pont a valóság ellenkezője - egy ilyesfajta verseny pont jót tenne Crashnek. Más források azt írták, hogy az Activision nem engedi, hogy Crash bármiféle formában is megjelenjen addig, amíg azt ők nem látják jónak. De vajon mikor látják már jónak?...
Ez a terjedő hír igencsak nagy botrányt váltott ki több Crashes fórumon, blogon, weboldalon, és egyéb, hivatalos weboldalon is - például az IGN oldalán több ezer kommenten keresztül vitatják meg az ügyet, és kritizálják az Activisiont.
 

Új szavazás - Melyik a legjobb ND-s Crash rész?

2014.06.03. 11:55, Crash-b [Dorci]

Lezárult előző szavazásunk, melyben az új külsővel kapcsolatban kérdeztünk - az eredmények megtekinthetők ide kattintva! A lezárás fejében újabb voteolósdit nyitottam, a kérdés a következő: Melyik a legjobb NaughtyDog-os Crash rész? A válaszok egyértelműek: az első 4 Crash rész közül lehet választani, így értelemszerűen a Crash első része, a Cortex Strikes Back, a Warped, illetve a Team Racing részeket választhatjátok! Mondanom sem kell, mindenki szavazzon ezek közül a kedvenc részére! Hajrá ;) 

30 éves a Naughty Dog

2014.04.13. 16:00, Crash-b [Dorci]

Naughty Dog says it's still struggling with multi-project development | VGCAz 1984-ben összeállt, eleinte kis csapat néhány napja töltötte be 30. születésnapját. A céget Jason Rubin és Andrew Gavin alapította kezdetben JAM Software néven (ami a Jason and Andy Magic címnek a rövidítése). Ha már a Naughty Dogról írunk, legeltessük szemeinket a csapat rövid történetéről: két emberünk (J.R és A.G) rendelkezett némi tapasztalattal a Lisp és C++ programozás terén, társultak, s így jött létre az említett JAM. Az adatok szerint legelső játékuk Ski Crazed néven futott, amit néhány fejlesztés és újraprogramozás után a Baudville kiadott és megvásárolt tőlük 250 dollárért. Ezután kezdtek bele a Dream Zone című kalandjátékukba, amit először Apple IIGS rendszereken jelentettek meg, de később átportolták Atari ST és Amiga gépekre is. 1989-ben újabb játékot készítettek Keef the Thief néven, amit az Electronic Arts adott ki Apple IIGS-re, Amigára és PC-re, ugyanebben az évben keresztelték át cégnevüket a mára már nem kevésbé ismert Naughty Dogra.

A kilencvenes évek elején készítették el a Rings of Power nevű játékot (ismerős a Rings of Power név, Crash Bandicoot 3 Warped fanok - az egyik repülőgépes pályáról? ;) ), ami Sega Mega Drive-ra jelent meg, ám akkoriban cégük a csőd szélén állt. Nem sokkal ezután készült el a Way of the Warrior, ami bemutattak az Universal Interactive Studios fejének - Mark Cernynek -, aki elégedett volt a munkával és szerződést ajánlott a Naughy Dognak, hogy három új játékot készítsenek az Universal figyelme alatt, Rubin és Gavin felvetette a háromdimenziós akció-platformjáték ötletét. A játék fejlesztése 1994-ben kezdődött, a cég a ma már sok játék terveiben résztvett Charles Zembillas és Joe Pearson tervrajzost, alkotót kérték fel a szereplők megtervezésére, ennek eredményeként megszületett a főhős, Crash Bandicoot. A Sony Computer Entertainment elvállalta Crash forgalmazását, a játékot először az E3 rendezvényen mutatták be nagy sikerekkel - Crash Bandicoot lett a Sony úgynevezett kabalája és az egyik legsikeresebb játéka a több, mint 6,8 millió eladott példánnyal - ez a szám az akkori adatok szerint természetesen csak nőtt.
A Crash Bandicoot első része után még három játékot jelentettek meg Crash játékból: Crash Bandicoot 2 Cortex Strikes Back, Crash Bandicoot 3 Warped és Crash Team Racing néven. A négy címmel sajnos véget is ért a Naughy Dog-féle Crash széria, ezután készített a cég több más játékot is, például a Jak & Daxtert, az Uncharted-et, illetve a The Last of Us-t.
A cég a kilencvenes években egy épületben dolgozott az Insomniac Games-sel - amiről jól tudjuk, hogy ők a Spyro the Dragon alkotói, amelynek stílusa nagyon hasonlít a Crash játékokéhoz. A Naughty Dog és az Insomniac inkább jó kapcsolatot ápolt egymással, versengésük is inkább baráti volt. Továbbá az ND bizonyos tekintetben kapcsolatban állt a Ready at Dawn, az SCE Japan, a Sony Santa Monica, a Guerrilla Games, a Sucker Punch Productions, a Media Molecule, a Zipper Interactive, a Bungie és az Incognito Games fejlesztőkkel is.

Játékok JAM Software-ként

  • Math Jam [1985 | Apple II]
  • Ski Crazed [1986 | Apple II]
  • Dream Zone [1987/88 | Apple IIGS]

Játékok Naughy Dog-ként

  • Keef the Thief [1989 | Apple IIGS, Amiga, DOS]
  • Rings of Power [1991 | Sega Genesis / Mega Drive]
  • Way of the Warrior [1994 | 3DO]
  • Crash Bandicoot [1996 | Play Station]
  • Crash Bandicoot 2 Cortex Strikes Back [1997 | Play Station]
  • Crash Bandicoot 3 Warped [1998 | Play Station]
  • Crash Team Racing [1999 | Play Station]
  • Jak & Daxter: The Precursor Legacy [2001 | Play Station 2]
  • Jak II [2003 | Play Station 2]
  • Jak 3 [2004 | Play Station 2]
  • Jak X Combat Racing [2005 | Play Station 2]
  • Uncharted - Drake's Fortune [2007 | Play Station 3]
  • Uncharted 2 Among Thieves [2009 | Play Station 3]
  • Uncharted 3 Drake's Deception [2011 | Play Station 3]
  • The Last of Us [2013 | Play Station 3]
  • The Last of Us Remastered [2014 | Play Station 4]


 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2023, unless stated otherwise. Please only use content with permission OR reference to the Crash Fan Club website.


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!